Przyjęliśmy strategię
Walne Zebranie Stowarzyszenia Tylko #Księży Młyn odbyło się po raz pierwszy z udziałem nowego składu Zarządu. Prezes Elżbieta Hibner przedstawiła na nim projekt strategicznych kierunków działania Stowarzyszenia TKM, na okres 5-letniej kadencji Zarządu.
Każda organizacja powinna działać według dalekosiężnych planów dla osiągania ambitnych celów i wyzwań. Życie na ogół weryfikuje nasze zamierzenia i sprowadza je do realnych działań w rzeczywistych warunkach. Ale strategie są potrzebne. Choćby po to, by weryfikować marzenia i badać przyczyny, dla których nie wszystko się udało.
Strategiczne kierunki działań Zarządu Stowarzyszenia #Tylko Księży Młyn na lata 2021-2026
Na podstawie Statutu Stowarzyszenia, w szczególności zgodnie z § 26. p. 4d), przedstawiam poniżej główne kierunki działań na najbliższą kadencję nowo wybranego Zarządu Stowarzyszenia. W bogatej aktywności Stowarzyszenia wyodrębniłam cztery główne obszary:
I. Budowanie kultury pamięci
II. Integracja wewnętrzna i zewnętrzna
III. Edukacja i Promocja
IV. Wzmocnienie instytucjonalne Stowarzyszenia
W każdym z obszarów mieszczą się działania o charakterze długofalowym, projektowym, cyklicznym i doraźnym
I. Budowanie kultury pamięci
- Powołanie i organizacja muzeum pod roboczą nazwą „Księży Młyn i okolice”. Projekt ten ma charakter dalekosiężny i wieloletni, wymaga licznych prac koncepcyjnych i projektowych, zaangażowania wielu specjalistów i znacznych środków finansowych.
- Przygotowanie działań pod przyszłe muzeum takich jak pozyskanie lokalu, zbieranie świadectw i pamiątek, archiwizacja zasobów, pozyskiwanie instytucji wspierających i sponsorów, przygotowanie projektu inwestycyjnego.
II. Integracja wewnętrzna i zewnętrzna
- Integracja wewnętrzna to kontynuacja działań na rzecz mieszkańców osiedla Księży Młyn oraz integracja mieszkańców Łodzi wokół unikalnego zjawiska historyczno-kulturowego jakim jest miasto w mieście
- Integracja zewnętrzna rozumiana jako współdziałanie instytucji i przedsiębiorców działających w szeroko rozumianym obszarze Księżego Młyna, oraz wspieranie i promocja ich działalności
III. Edukacja i Promocja
- Ożywienie internetowej aktywności Stowarzyszenia (strona internetowa, Fb, ew. Instagram)
- Zorganizowanie autonomicznego narzędzia komunikacji w postaci studia nagrań i kanału na You Tube, wydawanie biuletynu Stowarzyszenia o charakterze cyklicznym i okolicznościowym
- Przygotowanie programu edukacji historycznej o naszym mieście dla szkół pn. Lekcje na Księżym Młynie
- Edukacja w zakresie dawnych rzemiosł i realizacja projektu pn. „Inkubator Twórczej Przedsiębiorczości”
IV. Wzmocnienie instytucjonalne Stowarzyszenia
- Pozyskanie samodzielnego lokalu siedziby Stowarzyszenia
- Rozszerzenie funkcji organizacyjnych w Stowarzyszeniu (Skarbnik, Pełnomocnicy Zarządu ds. promocji, edukacji, sponsoringu, projektów)
- Zawieranie porozumień Stowarzyszenia z innymi podmiotami na rzecz realizacji wspólnych przedsięwzięć.
Opracowanie Elżbieta Hibner
Łódź, Księży Młyn, 17 czerwca 2021 r.

